Wildman Wilderness lodge bos brandjes

3 augustus 2015 - Arnhem Land, Australië

In de omgeving zijn er diverse plekken waar er vuur is aangestoken Dit doen ze blijkbaar om de oorspronkelijke beplanting in stand te houden. Alleen dat ze dit net nu moesten doen is wat minder. Je ziet links en rechts wat kleine vuurtjes. Het brand niet heftig, het is meer smeulen, maar veroorzaakt veel rook. Niemand maakt zich dus ook echt druk. Gisteravond lagen we lekker te slapen totdat de rookmelder afging. Deze hebben ze maar weg gehaald anders bleef deze maar aan de gang en zouden we helemaal niet slapen. Komende nacht alle raamzeilen maar volledig dicht ritsen. Vanmorgen opgestaan en er hangt nog steeds veel rook. Maar de 6 walibi's die je verwelkomen maken veel goed. Lekker ontbijten en dan gaan we straks een 3 uur durende safari maken op zoek naar de wildlife op de mary river.

Zo, terug van de boottocht over de mary river. Allerlei soorten dieren gezien. Dingo's, waterbuffel, grote krokodillen van ca 4-5 mtr, arenden, regenboog vogel en veel watervogels. We vaarden dicht langs de kant tot soms wel 1 meter van de krokodillen. Handen binnen boord houden was de tip. Jaren geleden was er nog iemand overboord getrokken die zijn armen buiten de boot hield. Veel waterlelies en lotusbloemen gezien.

Bij terugkomst bleken eindelijk de bosbranden op gehouden te hebben. We kunnen weer ver weg kijken en frisse lucht in ademen. Nu gaan we weer genieten van het uitzicht vanuit het zwembad. Vanavond weer eten om 19.00 uur in het restaurant.

Voor het eten naar de rivier gaan wandelen. Weer vogels en krokodillen gezien. Ook een kangoeroe en een grote waterbuffel gezien. Het eten was voor de liefhebber. Vis of varkensbuik. Vis was lekker maar lisette vond de pig belly minder geslaagd. Voorgerecht, bijgerecht en toetje beviel beter. Dames hebben wel goed gegeten. Penne voor Femke en de friet/kipnuggets voor Ellen. Na een afzakkertje in de lounge zijn we maar gaan slapen.

1. Bert verkuijlen:
    3 augustus 2015
    Hallo allemaal , De nieuwe gasten Carry en Gerda zijn nu aangekomen in jullie huis. Er was een heel goede overdracht door Angela en Willem .Wat een avonturen maken jullie nu mee....Onvergetelijk.Nog even en jullie vertrekken naar Cairns , en zullen jullie Hinchenbrook eiland passeren en dat is een echte aanrader!!Even later Lucinda met de 8km lange pier waardoor suikerriet naar oceaanreuzen wordt getransporteerd. Op de camping die er aan ligt " Wanders Holiday Village" hebben we in 1996 14 dagen gelogeerd in een huisje !! Veel vakantie plezier , en groetjes van Bert. ( Agatha + Thea zijn nu varende )
  2. Toine & Mariëlle:
    3 augustus 2015
    Wauwww!!! Mooi hoor! UNIEK, zo samen! GENIET, GENIET, GENIET met z'n viertjes!
  3. Marc en carla:
    6 augustus 2015
    Hallo,
    Wat hebben jullie al mooie dingen gezien en beleefd!
    Leuk de foto's erbij. Vooral dat uitzicht vanaf het zwembad, heel gaaf!
    Geniet nog allemaal!!!
    Groetjes Marc en Carla