Camper 7 Fraser island

20 augustus 2015 - Urangan, Australië

18-8 Hebben niet veel gedaan. Zijn naar de haven geweest boten kijken en een ijsje gegeten. Dacht ik pin alvast voor morgen. Kreeg geen geld uit de ATM betaalautomaat. Navraag waar zit dan een bank. Een eind verderop. Ga maar met de auto. Dus een einde rijden en toen lukte het wel. Pffff. Het idee om naar de botanische tuinen te gaan kon ook overboord, want die bleek om 15.00 uur al dicht te gaan.
19-9 Vandaag staat de trip naar Fraser island op het programma. We moeten om 07.00 uur klaar staan, want dan komen ze ons ophalen. 07.40 maar eens vragen waar ze blijven bij de receptie. Geen probleem, die komt zo, gisterenkraakheldereet ze gehad dat ze om 07.45 uur hier langs komen. Hebben ze jullie dat niet verteld? Inderdaad hij is er 5 minuten later. We kunnen op weg naar de boot. Onderweg zien we nog wat kangoeroes. Chauffeur; oh ja, we hebben niet de boot van 08.30 maar van 09.00 geboekt. Ok. Voordat we uiteindelijk uitvaren is het 09.30. We rijden met het 4-wd busje ook over het eiland, dus hoeven niet over te stappen, dat is dan weer een voordeel. We zitten met 15 man in het busje.
We rijden eerst naar Lake Mc Kenzie voor koffie/thee. We worden flink door elkaar geschud want het gaat dwars door het oerwoud. Dat is leuk terrein rijden denk je dan nog. Bij de stop zien we de eerste lizard. Zijn toch dik een meter lang. Na de koffie lopen we naar het meer. Hagelwitzand. Doet qua schoonheid niet onder voor Whitesunday Islands. Kraakhelder water. Het is jiet heel warm water. Smaakt als bron water. Na deze stop rijden we door naar central station waar we de lunch nuttigen. Wraps met gezonde vulling welke je zelf samen mag stellen. We lopen verder naar Wanggoolba Creek. Prachtig stukje regenwoud met een kraak heldere rivier. Na deze tussen stop rijden we richting de 75 Mile beach. We komen naar 45 minuten door elkaar geschud te zijn aan op het strand. Je mag hier met 80km/h overheen rijden. We stoppen als 1e bij Maheno Shipwreck. Een oud verroest stuk schip wat ooit gestrand is op het strand. Is al een stuk verder afgetakkeld dan de brochurefoto doet vermoeden. Na de stop rijden we door naar de Coloured Sands. Stukje duinzand wat verschillende kleuren heeft. De mensen hebben meer oog voor de vliegtuigen die landen en opstijgen op dit stukje strand. We rijden terug over het strand richting Eli Creek. Riviertje die via het binnenland uitkomt op het strand. De meiden vinden het prachtig om te zwemmen in dit riviertje met een redelijke stroming. Het is maar tussen de 30 en 50cm diep. Langs het riviertje is een looppad/steiger gebouwd zodat je een paar honderd meter de rivier kunt volgen. Na een half uur is het inpakken want we moeten de ferry halen die geboekt is. We blazen over het strand wat intussen snel kleiner wordt door het opkomende water. De vissers die op het strand staan kijken af en toe om. Dan zien we wat dingo's op het strand. Het zijn er 2. Door de kleur van de oormerken kan je zien dat het een teuf en reu zijn. Ze eten een vis op. We rijden snel verder. De terug reis door het oerwoud is of je parijs-dakar aan het rijden bent. We springen uit onze stoelen, wat een hobbels en gaten. Maar we komen net op tijd aan voor de boot. Goed dat hij onderweg nog contact gehad heeft zodat we gelijk naar voren kunnen rijden om in te laden op de boot. Als we terug varen genieten we nog van een fantastische zonsondergang. Dat gaan we toch wel missen. Als de nacht op de boot valt mogen we nog als toetje genieten van de sterrenhemel. De chauffeur brengt ons vervolgens terug naar de camper en we gaan moe naar bed toe. Morgen komt Agatha, Bert en Thea naar de camping, want vrijdag gaan we naar de walvissen kijken.

1. Marc en carla:
    21 augustus 2015