Wilderniss-Darwin-Cairns-Rosegum

5 augustus 2015 - Darwin, Australië

Vanmorgen de spullen gepakt en op weg richting Darwin. Maar eerst stoppen we nog bij mistake billabong. Een meertje in het bos. Als we rondkijken zien we een waterbuffel langs de waterkant. Hij wandelt op zijn gemak rond het meer. Als even later nog een stuk of 4 waterbuffels uit de bosrand te voorschijn komen. Als ze drinken kijken ze opeens onze kant op en blijken ze ons geroken te hebben. Ze zetten het op een lopen terug de bossen in. Weg zijn ze dan allemaal. We lopen terug naar de auto en vervolgen onze weg. We pakken nog ee afslag om naar de bosbranden te gaan kijken, want deze branden weer volop. Onderweg stoppen we nog bij een restaurant wat de sfeer van stoere mannen uit moet stralen. Pakken wat frisdrank en een muffin voor de dames. We gaan weer ver om bij het visiterscentrum van de wetlands te stoppen. Deze staat boven op een berg waardoor je over deze wetlands uitkijkt. Interessant wat men verteld over wat er zoal allemaal leeft en waarom ze dus gecontroleerd de branden aansteken. We rijden naar Dawin verder naar het hotel. Hetzelfde als de eerste keer. De kamer is nog niet klaar, ook al is het al 15.00 uur. Krijgen een drankje voor aan het zwembad. Na een half uur is hij dan klaar, als we dit gaan vragen aan de bali. We hebben nu wel gewoon een 4 persoonskamer gekregen. Spullen op de kamer en dan de auto wegbrengen. We gaan naar de Mac Donald en eten wat. We lopen hierna wat door het park aan de rand van de kust. Gaan beneden nog wat schelpjes zoeken. We lopen hierna weer terug naar boven naar het park. Op weg naar het hotel zien we hier ook weer dezelfde problemen met de aboriginal als we in Katherine gezien hebben. Laveloos liggen ze op de grond in de struiken. Zelfs eentje in zijn blote kont. Dit is allemaal geen mooi gezicht. We gaan naar het hotel om maar te gaan slapen.

We worden om 7 uur gewekt door iemand die iets roept. We denken wie heeft die wekker gezet. Probeer hem uit te krijgen en dan stopt de stem. Even later zelfde herrie. Blijkt het de hotelmanager te zijn, die door de luidspreker, die in het plafond blijkt te zitten, iets te roepen dat we standby moeten staan omdat het brandalarm is afgegaan. Ja, we hebben wat met brandalarmen deze vakantie. Even later blèrt de manager dat het vals alarm is. Klaar wakker gaan we dus maar uit bed. We leveren de koffers in bij de receptie en checken uit. Omdat het zo vroeg is, hebben we gesloten om maar naar het fish feeding te gaan. Dit is op een plek aan de kust waar de vissen uit zee bij hoog water gevoerd kunnen worden. Dit kan dus maar op bepaalde tijdstippen. De vissen kan je daar voeren met brood wat er in bakken ligt. Je moet overigens wel entreegeld betalen. We gaan weer op tijd weg want ik moet om 10.00 uur bij de crocodill cove zijn. Om 10.30 mag ik in de cave om met een grote krokodil te zwemmen. Je zit in een plexiglazen cilinder die ze in het water laten zakken waardoor je het idee krijgt naast de krokodil te zwemmen. Deze ervaring duurt 15 minuten. Lang genoeg. Leuk om eens mee te maken. Vooral als ze hem gaan voeren en je ziet de kracht waarmee zijn kaken op elkaar slaan. Bijzonder dier. De meiden mogen nog op de foto met een jonkie die ze zelf vast mogen houden. Leuk is hier ook dat er een paar Nederlanders werken. Stuk voor stuk toffe mensen. De jongen die me de kooi in hielp had een werkvergunning voor 1 jaar en de fotograve was getrouwd met een Aussie. Ze was al 4 jaar in Australië. Naast krokodillen zijn er ook andere reptielen en schildpadden in de cove. Om 14.00 uur rollen we naar buiten. We slenteren weer wat in het park naast de kustlijn, waarbij we uitkomen op een overblijfsel uit WO2. De tunnels waar de olieopslag van an Darwin in verborgen zat. We gaan zo'n tunnel in. Kost je als gezin $22,- maar dan heb je ook eens een keer wat bijzondere geschiedenis van Darwin gezien. Hierna lopen we naar de baai van Darwin. Rondom de baai veel nieuwe appartementen en een plek aan het water waar de locals tot rust komen. We eten er een ijsje en de meiden willen even pootjebaden. Om 17.30 zijn we terug in het hotel waar de taxi ons, zelf geregeld s'morgens, ons om 18.00 uur naar het vliegveld zal brengen voor de vlucht naar Cairns. Inchecken bij Quantas. De vlucht zal 2,5 uur duren. We krijgen weer eten in het vliegtuig. We moeten de klok weer een half uur verzetten ivm het tijdverschil. Als we geland zijn blijkt in de arrivelhall een chauffeur op ons te staan wachten(was niet helemaal duidelijk in de reisbeschrijving). Dat is wel handig. Hij zet ons af in Cairns bij het Novotel in Cairns. We hebben weer 2 kamers. 1 met kingsize bed en de andere met 2 maal een tweepersoonsbed. De kamers zitten langs elkaar en de tussen deur staat open. We laten het maar zo want het is al na elven en we moeten er morgen vroeg weer vroeg uit op onze huurauto op te halen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl