Camper 6

17 augustus 2015 - Urangan, Australië

17-8 Vandaag op tijd op gestaan. We lopen nog even naar het strand, want ik wil de catamaran van dichtbij gaan bekijken. Helaas het is vloed en het strand waar we gisteren nog overheen konden lopen staat nu onderwater. Zeker een halve meter water staat er al en het is nog stijgende. Dat idee kan dus in het bakje, jammer maar helaas. We lopen maar terug en vertrekken richting Hervey bay. Onderweg stoppen we nog bij het fenomeen van de 35 Mistery Craters nabij Bundaberg-Gin Gin Highway. Door geologen onverklaarbare gaten in de grond. Bijzonder, maar na een half uurtje rijden we weer verder richting onze camping. The boat club harbour view tourist park. Deze hadden we s'morgens al gebeld en gereserveerd. We willen er 4 nachten blijven. Dit is ook de camping waar we donderdag Agatha, Bert, Thea, Ronnie en vrouw zullen ontmoeten voor de Whale Whatching op de vrijdag. Maar we willen zelf ook nog naar Fraser Island. De camping ligt in de haven van Hervey Bay. Niet groot maar gewoon goed. De man aan de receptie, whallie, is erg behulpzaam. We boeken gelijk de toer naar Fraser Island voor woensdag. Pinnen lukt ook hier weer niet. Zowel met creditcard als met de betaalpas. Dan maar weer cash. Als we de camper geparkeerd hebben is het tijd voor een bakkie koffie. Krantje lezen.
S'avonds gaan we naar het restaurant van de boat club. Kids blijken op maandag en dinsdag gratis te eten. Meevallertje. Als we klaar zijn keren we met een vol buikje terug naar de camper.