Camper 2

12 augustus 2015 - Mena Creek, Australië

We hadden het idee om door te rijden naar het noorden, maar de dames willen graag nog een koala vast houden en omdat we een beetje ons reisschema in de gaten moeten houden gaan we toch maar zuidwaarts richting de koala's in Kurunda. Voor $20 mogen ze een koala vasthouden en ermee op de foto. De dames zijn zeer blij. We kijken verder nog in de dierentuin naar de andere Australische dieren. Er is nog een market waar ze spulletjes verkopen . Ellen koopt een heel zacht portemonneetje van een kangoeroe/walibi vachtje. We rijden verder via Cairns naar Branston beach ground. Een camping tegen het strand aan. We parkeren onze camper rond 15.00 uur. S'avonds na het eten lopen we nog op het strand om de zonsondergang te gaan bekijken.

S'morgens rijden we vroeg naar onze volgende bestemming. We stoppen eerst bij Paronellapark. Blijkt duurder dan verwacht. $120 in totaal. We zijn er nu toch dus gaan we ervoor. Het is een park met bebouwing welke rond 1933 door een spanjaard gebouwd is. Aangeplant met tropische beplanting. Vroeger geweldig, maar een paar overstromingen en cyclononen hebben het verwoest. Naast verkeerd materiaal gebruik, beton maken met zoutwater, is niet zo goed voor het betonijzer, lijkt het wel een ruïne uit 1600. We voeren de schildpadden, karpers en paling. Het was wel de moeite waard. We spreken nog een nederlandse familie uit de buurt van Arnhem. We gaan verder en stoppen om 15.00uur bij Rollingstone Beach. Gelukkig we hebben de laatste plaats. Mooie grote plek en het ligt tegen het strand. We maken s'avonds nog een strand wandeling, waar we met een man spreken die in begin jaren 60 met de boot naar Australië is geëmigreerd. Hij komt oorspronkelijk uit Oostenrijk(Karinthie). Heeft jaren op een booreiland als operator gewerkt en is nu gepensioneerd. S'avonds bellen we met Thea en Agatha, die hebben ons proberen te bellen. Ze willen het walvissen kijken gaan boeken. Wij gaan dan mee, samen met een zoon en zijn vrouw. Dus met zijn negenen.