Uluru en Kings canyon

27 juli 2015 - Uluru, Australië

Na Sydney zijn we naar Ayers rock gevlogen. Daar zijn we bij de rest van de groep gevoegd. In totaal zijn we met 18 mensen en de gids Wayne. Hij zou zo uit waynes world gestapt kunnen zijn. We gaan op pad naar de Kuta Tjuta en lopen nog een stukje. We gaan naar de zonsondergang kijken. Champagne en een knabbeltje erbij. Helaas is het te bewolkt om de zonsondergang te zien en het koelt snel af. Dus we rijden snel naar het basiskamp. Daar eten we nog wat. Althans voor degene die het lust, kamelenworstjes, beef en kangoeroe beef. Snel het tentje opzoeken en slapen maar. Helaas om 5.20 moeten we er weer uit. Ontbijten, spullen inpakken en opweg naar Kuta Tjuta voor de zonsopgang.  Helaas weer bewolk. We lopen vervolgens de hele ronde rondom de rode berg. Op het einde komt er nog een aboriginal een verhaal over de historie van zijn volk vertellen. We vertrekken terug naar het kamp om nog een hamburger te eten en rijden dan naar het volgende kamp nabij Kings canyon. Daar aangekomen na een rit van 4 uur zoeken we weer een tentje uit. We gaan nog wat rond het kampvuur zitten. Hier lopen nog wilde dingo's rond, die we dus ook zien. Als de kok klaar is, eten we kip met rijst. Buikje vol en hop naar bed. De wekker weer gezet om 5.20. Koude nacht. Dingo's die in het kamp lopen. S'morgens snel opstaan,  eten en dan al snel weer op weg naar Kings canyon. Een hele mooie wandeling. Helder weer. In 3 uur doen we de ronde. Hierna rijden we naar het kamp voor de lunch. Na de lunch gaan we op weg naar Alice springs waar wij de groep verlaten.  Er zijn er 10 die een 4 daagse tour hebben en door rijden. Voegt voor ons niks meer toe. Inmiddels onze in trek genomen in het hotel, Chifley Alice spring resort. Morgen vliegen we eind van de middag naar Darwin. Tot de volgende keer.