Litchfield naar Katherine

30 juli 2015 - Katherine, Australië

We rijden vandaag naar Katherine. In Batchelor tanken we nog even. Onderweg komen we nog van de zogenaamde train road trucks tegen. Vrachtwagen combinaties met 3 en soms 4 trailers achter de trekker.  Onderweg zien we enkele dode kangeroes. Daar zitten dan meestal grote roofvogels op. Onderweg rijden we ook nog door een gebied wat kort geleden is afgebrand.  Het smeult nog en je ruikt de brandlucht. Volgens mij zagen we deze bosbrand toen we naar Darwin toe vlogen. We stoppen onderweg bij de Edith falls om wat te zwemmen. Hierna rijden we door naar Nitmiluk chalets. Het staat niet op de kaart, maar het is in de buurt van de opstap plaatsen van de kanotochten weten we. We volgen maar de bordjes cicada en dat blijkt goed te zijn. We vragen het bij het info centrum van het Nitmilik national park. De chalets zitten op het terrein erlangs. Maar inchecken doen we bij hen. Sleutel gekregen en hop naar ons huisje. Worden we welkom geheten door onze persoonlijke walibi. Meiden gaan vervolgens nog even in het zwembad zwemmen. Nu uitrusten.  We blijven hier 2 nachten.

1. Fam. Verkuijlen - Best:
    30 juli 2015
    Elke dag weer leuk om jullie blog te lezen. Ook mooie foto's ! Maar ehh...kunnen we ook nog een keertje selfies verwachten ?
    Hier alles prima. Wel wisselvallig weer met veel, regen, regen, en nog eens regen.. maar de vooruitzichten lijken gelukkig beter te worden. Maandag zelfs 29 C.

Bestse groeten van ons !
  2. Toine & Mariëlle:
    30 juli 2015
    Haha, helemaal eens met fam. Verkuijlen uit Best! Laat jullie eens zien!