Darwin naar Litchfield

29 juli 2015 - Litchfield National Park, Australië

Vandaag rijden we naar Litchfield. Eerst slaan we eten en drinken in voor de komende dagen. Onderweg stoppen we bij de Florencetallswaterval. 135 treden naar beneden om bij het water te komen.  Zwembroek aan en we duiken in het water. Na deze verfrissing rijden we naar de volgende waterval, Tollmer falls. Daar kan je alleen kijken, niet zwemmen. Dus dan maar weer doorrijden.  We stopen bij de Wangi Falls. Hier gaan de dames zwemmen. Ook hier zitten weer vissen. Er loopt hier ook een pad de jungle in. Wat een geluiden. Vliegende honden of zoals ze deze hier noemen, flying foxes, zitten er met honderden boven in de bomen. Een eind verder het pad op zit er nog een grote spin in zijn web. We spreken nog met een man die 56 jaar geleden uit Nederland is vertrokken en met een Australische is getrouwd. Hij spreekt nog maar enkele woorden Nederlands. Hij woonde eerst in Sydney,  nu voorbij de blue Mountains in Badsford. Bekend van de auto races. We rijden verder. Onderweg even bij remmen want een grote kangoeroe moest zo nodig over steken. We overnachten in Litchfield tourist park in 2 huisjes. S'avonds eten we in het restaurantje. De dames friet met kipnuggets in de vorm van een crock. Lisette een grote hamburger met friet. En Henk een steak van de plaatselijke koe. Die steak was me toch lekker. En natuurlijk een Australisch pilsje maakte het geheel compleet. Nog even naar de ondergaande zon gekeken, ca. 18.45uur.

1. Toine & Mariëlle:
    30 juli 2015
    Vliegende honden én een spin in een nest???? Snel maken dat je daar weg komt, zou ik zeggen ;-)!
  2. Henk:
    31 juli 2015
    Hoi Marielle, dat nestje was natuurlijk een groot web. Goed opgemerkt, zal het gelijk verbeteren. De storm in Nederland overleefd zonder schade? Zitten nu bij het zwembad bij 33 graden. Ik heb ook wat foto's van ons zelf toegevoegd aan de blog. Inmiddels 800 foto's gemaakt. Alleen de foto's van de blog komen van mijn telefoon, vandaar geen familie foto's.
    Groetjes uit Australië