Camper 9 Walvissen kijken

24 augustus 2015 - Urangan, Australië

21-8 We gaan vandaag walvissen kijken. Om 08.00 uur moeten we bij de boot zijn. Dus we moeten er vroeg uit, want de camper moet nog van de camping af. Het is een heel eind varen langs Fraser island naar het noorden van het eiland. We zien onderweg nog een grote zeeschildpad. In de verte zien we inmiddels een walvis water omhoog spuiten. We benaderen ze heel langzaam. Ze blijven een heel eind van ons vandaag. We zijn enigszins teleurgesteld al zou het dit al zijn. De kapitein meldt ďat het wel beter kan worden. We zien inmiddels andere walvissen en laten deze 2 walvissen maar voor gezien. Langzaam komen we dichterbij. Als we dichtbij zijn moeten we van de kapitein gaan zwaaien naar de walvissen, zodat je contact met de dieren krijgt. In tegenstelling tot ander wild moet je ze niet besluipen maar juist aandacht trekken. Het zijn nieuwsgierige dieren. We zien al een walvis springen en zwaaien met zijn staartvin. We komen steeds dichterbij en er komen nog een paar walvissen bij. Uiteindelijk zijn er 5 walvissen(bultruggen) die rond de boot zwemmen. Ze zwaaien met hun zijvin en springen zelfs uit het water. Komen met hun hoofd recht uit het water. Geweldig om mee te maken. We maken veel foto's. Dan is het weer tijd om langzaam huiswaarts te keren. We nemen afscheid van de walvissen en varen weer terug. We zijn om 13.00 uur weer terug in de haven . We leveren de wc sleutel nog in op de camping, eten een broodje en rijden dan richting Noosa Heads. Onderweg willen we nog stoppen bij een hockeyspullen winkel, maar die is vandaag dus dicht. Het regent inmiddels al. De sunshine state zeggen ze dan. We komen rond 16.15 uur aan bij Bert en Thea. Ze wonen hartstikke mooi. Vrijstaand en in een rustige straat. We parkeren de camper op de oprit. Daar slapen we de komende dagen. S'avonds eten we gezamenlijk buiten onder de overkapping. We gaan we vroeg naar bed.

22-8 We staan vroeg op, want we lagen gisteren om 21.00 uur in bed. We eten met zijn allen het ontbijt buiten. Het heeft de hele nacht geregend. Bert laat al zijn spullen in zijn garage zien. We kijken daarna wat foto's op de televisie. Bert moet straks een bal spel gaan doen. Iets ovale ballen, 20/30mtr baan en het heeft iets weg van petange. Wij gaan rond de middag naar het national park van Noosa Heads. We lopen het pad langs de kust af. Prachtig. Onderweg zien we nog een koala in het wild. De surfers bedwingen de hoge golven. Als je heel het pad zou lopen is het bijna 11 km heen en terug. Wij leggen de helft af. Tegen 16.00 uur zijn we terug bij Thea en Agatha. Bert is nog niet thuis. S'avonds eten we weer gezamenlijk macaroni.

23-8 Vandaag is het zondag. Bacon and eggs staan er op het ontbijt. Bert maakt het allemaal klaar. Na het ontbijt gaan we vissen op de rivier. We nemen 4 hengels en een visnet mee. Als we aankomen op de rivier gaan we eerst lokaas vangen met het visnet. Na een paar pogingen hebben we een paar visjes. We maken er een paar alvast klaar voor de bbq vanmiddag en de andere maken we mootjes van voor aan de vishaken. Ieder heeft een werphengel en we proberen wat te vangen. Helaas geen succes. We gaan om 10.30 weer terug, want de gasten komen tussen 11.00 en 12.00uur. We maken eenmaal thuisgekomen de bbq schoon, maaien de graskantjes en schuren de tafel en banken schoon. Vervolgens wordt het vuur aangemaakt en is het wachten op de gasten. 2 zussen Yvonne en Mareike, komen en een zoon van een zus komt ook mee. Het is erg gezellig. Alex is een aardige aussie die iets in het onroerendgoed wil gaan doen. Werkt/leert in Brisbane. Na alles opgegeten te hebben gaan de gasten rond 14.45 uur naar huis. Bert doet een tukkie en al de dames gaan inkopen doen in haistingstreet. Ik ga de blog maar bijwerken. Morgenavond gaan we alweer met de terugvlucht beginnen en komt er een eind aan deze geweldige ervaring.

1. Marc en carla:
    24 augustus 2015
    Wauw wat gaaf al die walvissen!